KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

mandag 15. august 2022

TAKK FOR SOMMEREN 2022


 


Mens mange har hatt rekordvarme og tørke, har sommeren 2022 vært usedvanlig våt her i Bergen, - og det sier ikke lite!

Men jeg tar få bilder i regnvær, så her kommer en oppsummering av de bedre dagene denne sommeren. Vi har holdt oss innenlands.

Utsikt fra hytten på Askøy

 Vi benyttet anledningen til å dra på hytten på Askøy da vi hadde litt sol i juni. Ny krukke til terrassen var så fin og oransje innvendig at den får stå som et eget kunstobjekt.

Så bar det til Oslo og åpningen av Nasjonalmuseet. Det har jeg skrevet mer om her

Et par dager senere hadde jeg bursdag. Den feiret vi hos min søster og svoger i Drøbak. Der fikk jeg kake og hjemmestrikkede sokker.



Tilbake til Bergen og jobb for den som ikke er fulltidspensjonist enda. Litt oppussing som jeg skrev om her

I juli bar det over fjellet igjen. Hardangervidda er alltid i eventyrlig forandring.

Hardangerbroen

 
Hardangervidda 

Vi kjørte til vakre Hoel gård på Nes på Hedmarken. Der fant vi roen i gammelt kulturlandskap, med frodige åkre, stor himmel og utsikt over Mjøsa. 

Nordens lengste lindeallé fører ned til gården.


Hveteåkeren stod fint. Det lilla vi ser oppe til høyre er en potetåker i full blomst.

En deilig, velstelt hage. I huset her befinner bryllupssuiten seg, om noen skulle være i giftetanker.


Stor himmel og stille vann gir ro i sjelen.

Med Hoel gård som utgangspunkt tok vi turer til Lillehammer og bygdene rundt i Innlandet. 

Vel hjemme igjen var det ny tur til Askøy og høsting av blåbær.


Innimellom har jeg jaktet brunsnegler i hagen. De eier ikke skam. De spiser opp blomstene mine og driver paringslek rett foran øynene mine. Men jeg eier ikke nåde og klipper dem i to. Det skal dere slippe å se bilde av.

 

 
 
Endelig denne helgen var varmen og sommeren der vi var, på hytten på Askøy:
 

 

 

Sol og varme på kroppen var akkurat det vi trengte for å kunne ta fatt på hverdagen igjen.
 
 

 



7 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Jeg glemte å få med at vi innimellom alt hadde hyggelig besøk av lillesøster og mannen som er bosatt i Sverige. Slike koselige besøk bidrar absolutt til feriefølelsen :)

Kleppanrova.com sa...

Takk for fin tur på nettet. Ja, Mjøsa og Innlandet er vakkert, særlig Hole Gård og Helgøya. Gratulerer med dagen i sommer, og de flotte strikkede strømpene.
Jeg har vært på tur til Bremanger og en oppsummering kommer, men i morgen drar jeg og mine to Taiga kunstner venninner (Ragnhild A. og Ingema Hoff) på inspirasjonstur til Sverige, Første stopp er Anders Zorn, så en natt i Mora også går turen videre der den fører oss.....
Ha en flott sommer videre. :)

Marit sa...

Så fine bilder fra sommeren 2022! Her tørker hagen helt ut i motsetning til i Bergen. En mellomting hadde vært fint, men været styrer vi heldigvis ikke. Så flotte strømper du fikk :)

Tove Steinbo sa...

Veldig flotte bilder med finvær! Ja vi har jo fulgt med på værmeldingen og sett at Bergen og Vestlandet har hatt mye dårlig vær i sommer.
Vi har vært på Hoel Gård med dansegruppa vår. Et nydelig sted!
Ser så vidt den oransje/røde fargen i krukken på terrassen. Litt mer oransje kan du jo tillate deg!
Håper dere får flere gode dager fremover. Her i Oslo er det regn og torden i dag. Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, det har vært en variert sommer, værmessig, men mest pent og varmt her hos oss! Men det ser ut som du har fått med den mange hyggelige opplevelser, og noen fine dager ved Mjøsa! Vi pleier også å få til det. Men nå er campingplassen på Biristrand nedlagt p.g.a. veiutbyggingen, så i år ble det ikke besøk på Lillehammer, Hafjell og Fåberg vestfjell på oss, dessverre!

Jeg ønsker deg en flott sensommer!

Klem
Cathrine

oddi sa...

Så herlige sommerbilder! Vesterålen har også hatt en VELDIG våt sommer, men regnvær frister heller ikke meg til fotografering. Og tenk hvis vi kunne dele vannet med dem som har så rent for lite av sorten - det hadde vært fint! God helg!

Barwitzki sa...

Fantastiske bilder av din sommerlykke. Tusen takk...og alle lykkeønskninger på dagen din...kaken så kjempegod ut og sokkene er kjempefine, noen strikket en liten kjæreste til deg :-) Vi er blant dem som har hatt en tørr sommer med skogbranner og brunt grøntområder... siden i går har det i det minste regnet litt og naturen puster lettet ut.
Alléen med lindetrær til Hoel Gård er fantastisk, og det samme er bildene dine av Askøy.
Jeg er så glad for at jeg fikk muligheten til å være på Hardangervidda, Bergen og Mjøsa og Lillehammer. Det er en glede å se de vakre bildene dine. Takk.
Hilsen deg. Viola