KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

lørdag 12. august 2023

PERLEBRYLLUP

 For tretti år siden, 12. august 1993, møtte Tor og jeg opp på den norske ambassaden i Paris kl 12.00 for å bli viet.

Vi hadde ordnet nødvendige papirer før vi dro hjemmefra. Bare et vennepar som hadde skrevet under som forlovere, visste om planene. Til familiene sa vi bare at vi skulle på ferie.Vi kjørte bil ned gjennom Europa, overnattet på campingplasser, noen ganger i telt, noen ganger i hytter. Det ble en flott ferie med mange fine opplevelser. 

Jeg tenkte at jeg kunne jo ikke ta med meg en kjole fra Bergen til Paris. Men jeg ante ikke hvor man kan kjøpe kjole i Paris. Jeg kjente ingen der den gangen og hadde aldri vært der før. Men jeg fant en rød draktkjole som jeg var fornøyd med, annengangs brud som jeg var. Tor stilte i mørk dress og sløyfe.

På ambassaden stod flere gifteklare par og ventet. God stemning og gratulasjoner etter hvert som parene kom ut fra kontoret som rette ektefolk. Etterpå fant vi et sted å spise.


I dag feirer vi hjemme. Vi er blitt 30 år eldre, men holder sammen i tykt og tynt og er uendelig takknemlige for å ha hverandre!


6 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Gratulerer med 30 års bryllupsdag! Så morsomt at dere dro avgårde til Paris og giftet dere uten at noen visste det. Og så fin du var med Pariserkjole! Alle gode ønsker på veien videre sammen!

Marit sa...

Gratulerer med den store dagen! 30 år er litt av en bragd i dagens verden. Jeg ønsker dere mange fine år i sammen fremover også!

Tove Steinbo sa...

Da gratulerer jeg med gårsdagen. Håper det ble en hyggelig dag!
Artig med den reisen ned til Paris som ingen visste om. Tenker det ble en stor overraskelse da dere kom tilbake.
Da ønsker jeg dere mange gode år fremover! Hilsen Tove/fargeneforteller

Bundingen sa...

Hjertelig til lykke med bryllupsdagen og dagene som kommer! Det er visst og sant at det er godt å være to!

Klem Ingunn

oddi sa...

Så vakkert! Gratulerer så mye med vel overstått perlebryllupsdag og alt godt for årene som kommer. Klem fra yttersida av Vesterålen.

Barwitzki sa...

For en spennende historie... Bryllup i Paris og i hemmelighet.
Alt godt til dere begge og mine hjerteligste gratulasjoner - til 30.
En klem fra Viola