KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

søndag 5. mai 2013

DET SKULLE VÆRT SOMMER



"Frokost i det grønne?" Gammelt foto trykket på glass.

"Det skulle vært sommer, det skulle vært solskinn
Det skulle vært farger, det skulle vært skjønt" Ove Thue

I hvert fall skulle det vært vår, men i år må vi smøre oss med tålmodighet! 
Krokusene har nettopp begynt å blomstre her.
Mens vi venter på vår og sommer,  kan vi se på bilder av 
"Frokost i det grønne". God vår!

 "Frokst i det grønne" av Edouard Manet

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jå våren kom sent, här har det nog varit lite varmare än hos dig. Ser att det börjar grönska så smått i träd och buskar. Fin tavla av Manet.
Kramar
AnnaMaria

amo sin blogg sa...

Herlege bilde !!
Merka i dag at våren kjem, det er 10 gr. og det blir fleire og fleire vårblomster i hagen.
Det har vore snø og ruskever i vekevis.
Takk for koseleg kommentar. Bildet er nok frå arkivet mitt, drøymer om sommar :)

Ynskjer deg ei fin ny mai-veke !

Mormorfarmor Inger sa...

Ja det får'n si - tøff dame og glade menn på det bildet der :) Nå kommer visst både vår og sommer plutselig på en gang har jeg hørt. Våren har vært her litt da, og håper på museører på bjørka i morra kanskje?
God søndagskveld :)

Anne Lise Johnsen sa...

Ja, herlige våren - den er på vei... I dag har det vært en nydelig dag her på Lillehammer. Men, natt til fredag og natt til i dag har jeg hentet hjem en frossen russ fra landsstevne her på Lillehammer - både fradag og lørdag snødde det her. Ønsker deg en snart ny, og fin uke - våruke :) kanskje med frokost ute i parken?

GundaM sa...

javisst der sa du det, tolmodighet...ikke min sterkeste side akkurat....

men snart, snart blir det friskt og grønt og ejg har noen bilder til deg igjen !

Refleksjon på livsvegen sa...

Ja, det skulle..
Men vi får vente..

Vårklem :-)

toves sammensurium sa...

Hihi...merker det er mange utålmodige sjeler rundtomkring....er så glad jeg ikke bryr meg om været - vet at mai er en luring...det minnes 17.mai' er i snøvær så mangt kan skje!Men...fy så utrolig deilig det er når det er fint ute og man får den helt spesielle vårfølelsen!!!Fantastisk!Så nå håper jeg værmeldingene er sanne og at det blir varmt og godt og vår slik det skal være :)
Toveklem :)

Kleppanrova.com sa...

Flott refleksjon!

Våren kommer nå tror jeg!
Ingun

erleichda sa...

det blir vår snart
plutselig alt skal være grønt og fint
og vi skal klage på allergiene ;)

gleder meg til frokost i det grønne

klemxxx

Lise B sa...

Våren kommer nå! Fine bilder, Jorun. I går hadde jeg besøk av broren min, og da så jeg at du og han har veldig like øyne.