KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

lørdag 5. august 2017

NORSKE VERDIER



Debatten om norske verdier går frisk for tiden.
Min datter, Agnes Nedregård og hennes kunsgruppe Alt Går Bra har gående et prosjekt om "Den norske idealstaten".
Her er et spørsmål om hjelp til prosjektet fra henne til dere som følger bloggen min:

Jeg holder på med en liten uformell spørreundersøkelse som forprosjekt til et større kunstprosjekt av kunstnergruppen min Alt Går Bra. Har du lyst til å være med? Spørsmålet er: Hva kunne du tenke deg at var avbildet inne i dette våpenskjoldet? Din personlige idealstat? Din visjon for fremtids-Norge? Om du deler dine tanker med meg, så tegner jeg det for deg!

Du kan svare enten i en kommentar her på bloggen, eller direkte til Agnes:
agnes.nedregard@gmail.com

Du svarer med ord, Agnes tegner.
Har du lyst å være med på dette, blir hun glad, du får si din mening, og du får kunstnerens "oversettelse" av din norske idealstat i en tegning inne i våpenskoldet du ser øverst.

Takk for at du deltar!


9 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Hei, jeg tar utfordringen, har dere noen deadline for innsendinger. Regner med at jeg både skriver og lager en skisse..
Når får vi vite hvilket smykke du kjøpte??? Er så spent!
Nå får jeg ta noen malingsstrøk på stolene som står pussa og er klare!
Ha go´hælj ;:OD)

Bjørn Hølbakken sa...

Hei. Artig prosjekt Jeg kunne tenkt meg at våpenskjoldet var fylt opp med masse hjerter i flere lag. Er det noe som blir viktig framover, så er det at alle lag av befolkningen ser hverandre og at vi alle arbeider mot det klassesamfunnet vi allerede er på full fart inn i.:)

Bjørn

Tove Steinbo sa...

Naturen er viktig for meg. Frodig natur, skog, vann fjell. Å oppleve naturen mred sitt vell av vakre farger kan jeg ikke leve uten!
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

Vilt og vakkert sa...

Heisann, da har jeg laga ei skisse som finnes på bloggen min. Den beskjeden har jeg sendt Agnes på e-post!
Det ble et ganske kompleks design!

https://viltogvakkert.blogspot.no/2017/08/norske-verdier.html

Unknown sa...

Her må det tenkes... Men idealstaten jeg ser for meg er bygget på rettferdighet, omsorg og fellesskap og det varer hele livsløpet til hver innbygger. Hvordan dette skal uttrykkes i et våpenskjold vet jeg ikke.
Spennende prosjekt.
Hilsen Marit

AvMeg sa...

Viktig for meg er solidaritet - med mennesker som lever nå og de som kommer etter oss. Ta vare på hverandre og natur/ dyr.

Bratte Bakka sa...

Spanande prosjekt :) Eg er jo litt kardemommeloven eg då. respekt - toleranse- likeverd - sosialt ansvar og ellers å så må folk få gjere og vere det dei vil innan for greie og enkle grenser som felleskapet har sett.

Lukka til :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, så hyggelig at du likte forslaget... det ble kanskje litt overlessa, men klarte ikke å fjerne et eneste ett av symbolene!

KKvinneblogger sa...

Agnes sine tegninger kommer snart på bloggen :)