KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

søndag 17. desember 2017

GLEDELIG OVERRASKELSE I JULESTRIA



Man stresser rundt på kjøpesentere for å få julegavekabalen til å gå opp. 
Alle barn og barnebarn må bli fornøyd. Lister sjekkes og det blir flere og flere poser og pakker å bære på.
En liten oppsummeringspause og påfylling av energi må til og vi detter ned ved et ledig bord på kaféen.
Mens vi venter på maten stilner plutselig musikken fra høytalerne og det blir deilig stille en stund.
Men så, hva er det?
Det er jo levende stemmer vi hører!
Det er som magi, lyden kommer allestedsfra:

"I en natt så klar og kald,
av en ung og tapper mor,
i en krybbe i en stall
fødtes håpet til vår jord."


Tusen takk til Haukeland songlag som gjorde julehandelen til en fin opplevelse og gav oss en stille stund midt i julestresset.
De overraskende gledene er de beste!

6 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

En deilig opplevelse! Og i dag har jeg også lagt ut et innlegg om julesangene og deres opphav på min blogg. Takk for hyggelig kommentar.
Og en god og fargerik førjulsuke ønskes av Tove/fargeneforteller

Hanneles bokparadis sa...

mysigt

amo sin blogg sa...

Høyrest ut som ei fin og avslappande oppleving midt i kjaset på kjøpesentra.

God førjulstid vidare.

Kleppanrova.com sa...

Så fin opplevelse. Jeg startet å bake i dag, det passet bra i sprengkulden i dag. ellers har jeg alt under kontroll, vi tar julen og pakker svært rolig.
Ha en fin førjulstid til deg og din familie!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, jeg lova meg sjøl i november å senke skuldrene. Tror jeg har klart det. Har handlet julegaver hjemme i stua i år, og er blitt med som en i den store statistikken om netthandel! Det er faktisk behagelig å slippe mas og jag i overfylte butikker på jakt etter den spesielle julegaven.
Men da får man jo ikke oppleve hva du opplevde. Fordeler og ulemper med alt!
Ønsker deg en fredelig og go´jul!

Bundingen sa...

Så trivelig! Kan kjenne litt på julestemninga når slikt skjer. Stressende med julehandel, men det hører jo med, da.

Fortsatt god førjul!

Klem