KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

mandag 28. november 2022

ADVENTSENGLER

 

 1 Barokke engler av nyere dato. Kjøpt for noen år siden.

 

Engler er mystiske vesener som har fulgt oss i uminnelige tider. Jeg har skrevet om engler i kunsten tidligere. Og jeg har skrevet om da jeg var en engel her.

Jeg omgir meg med engler, både i overført betydning, og som pyntefigurer, året rundt. Nå i adventstiden begynner flere å dukke opp rundt i huset. Her kommer et lite utvalg i tilfeldig rekkefølge. Til jul kommer det mange flere.

Pynter du med engler? Hvilken av dem jeg viser i dag liker du best?

 2 Denne engelen designet og laget barnebarnet mitt, Birk, med 3D printer da det var noe ganske nytt for en del år siden.

 
3 Denne fikk jeg av barnebarnet Sverre for et par år siden.

4 Artig blanding av ballerina og engel


5 Hvem har sagt at griser ikke kan være engler? Søt er den ihvertfall. Gave fra datter Renate.


6 Myk engel 


7 Gave fra min mann



8 også en gave fra Renate


9 En kopi av Rafaels engler i porselen


10 Gammeldagse glansbildeengler i forstørret utgave på tykkere papir

 

Nyt adsventstiden og lykke til med juleforberedelsene!

5 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Jeg synes den første er finest på grunn av den fiolette fargen, som er adventsfargen!
Det nederste bildet kjenner jeg igjen fra da jeg samlet på glansbilder som liten jente. Forøvrig er det flere fine engler.
Gode førjulsdager ønskes deg av Tove/fargenforteller

Marit sa...

Jeg likte veldig godt den du har fått av din mann. Jeg husker at jeg hadde store glansbildeengler med glitter på når jeg vokste opp. De husker jeg at jeg likte veldig godt :)

Kleppanrova.com sa...

Mange søte engler. Jeg får en keramikk engel av min venninne Ingema (keramikker) hvert år. Så nå danser de i to eller kanskje tre vinduer, det er min viktigste julepynt. Alle i hvite kjoler :)

Marit Johanne sa...

Fine engler alle sammen! Min favoritt er nr 6 Myk engel, en slik engel vil jeg skal passe på meg :) Du spurte i en kommentar på bloggen min om Stenbekk som jeg nevnte var utenfor Sarpsborg. Det stemmer det, der er det både utleie av rom til overnatting, og rom til selskaper. God adventstid!

Åshild sa...

jeg har vel engler som ligenr på de fleste, men min favoritt er nr 3.