KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

mandag 25. august 2014

110 ÅR GAMMELT BRUDEBILDE IDENTIFISERT!

Da jeg kom hjem fra internettfri ferie, lå en morsom e-post og ventet på meg. 
Den er fra Rannveig Hauge Olsen og handler om dette paret jeg viste på bloggen i februar 2012 med overskriften "KJENTE OG UKJENTE KRONEBRUDER"
Innlegget ser du her  
"Vi vet ikke hvem den stramme karen i militæruniform eller den bunadskledde kronebruden er, men stilen antyder at de giftet seg på begynnelsen av 1900-tallet, skriver jeg."


Fotograf: Arnor Jensen Bakke, Fjaler. 
Her er altså fasiten:
"Sitter og " leker" meg med min iPad. Plutselig ser jeg bilde av mine besteforeldre, og de er ukjende. 
Den stramme karen i militæruniform er min morfar Knut Bakkebø, Straumsnes som giftet seg med Elise f.Strand, Vassdalen. 
Vielsen var 8. aug 1904." 
Er det ikke fantastisk morsomt at de er identifisert?! :)
Sånt kan skje på internettet.
Tusen takk, Rannveig, for at du tok kontakt! 

9 kommentarer:

Bundingen sa...

Så morsomt! Stilig brudepar forresten! Det ble jammen ikke spart på noe i gamle dager heller.
Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!

Fortsatt god mandagskveld!

Klem

Kleppanrova.com sa...

Hei!
Når slike ting skjer er det kjempemorsomt. Jeg har hatt utrolig mange slike morsomme historier ang Kleppan historiene, seinest i sommer sende ei dame bilde av gravplassen til Arnold. Neil dette må jeg skrive om på bloggen.
Vi steiker, men det er nok å drive med på streikekontoret og er fotograf for stunt osv. Da går tiden!
Ha en fortsatt flott uke i Bergen, klem fra Ingun på Hamar

Bratte Bakka sa...

Kjekk historie og flott brurepar!

Ynskjer deg ein herleg kveld!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt!
Då er internett gøy :-)

Fin ny veke til deg!

amo sin blogg sa...

Det var jammen ei artig historie.
Nettet er bra til mangt og mykje..
Takk for kommentaren om oss heldige fruene som
får vere med på tur :)
Litt frynsegoder må ein ha :) :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så gøy dette var da! Alltid fint når man får svar, og historien bak et bilde! Ja, staselig brudepar dette i 1904! Ønsker deg en flott uke! Klem Cathrine :-)

Hos Jorunn sa...

Det var utrolig gøy at du fikk den meldingen! Staselig brudepar!

Ha en fortsatt fin uke:)
Klem

Elin sa...

Herlig!

TilFedrene sa...

Tenk så fantstisk at de ble identifisert. Det er slike ting vi slektsforskere til stadig drømmer om. Flott burdepar forresten.