KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

torsdag 15. juli 2021

ALT GÅR BRA: VOICE TO SPEECH, KODE 4, BERGEN

 Jeg har skrevet om Alt Går Bra sin utstilling i KODE denne våren og sommeren her.

Kunstnerne arbeidet i galleriet mens det var åpent. Dermed har det vært mulig å følge utviklingen av utstillingen. Nå er arbeidene ferdig og kunstnerne har reist til Paris hvor de også har en avdeling. Utstillingen på KODE har fått forlenget visningstid til 15. august. Åpent lørdager og søndager fra kl 12.00 - 17.00. Her kan du se en video fra utstillingen.

Utstillingen står i 2. etasje og du vil møte enten Ingrid eller meg der i sommer.

 

Her kommer noen smakebiter av det du kan se i "Voice to speech", som handler om ytringsfrihet:

§ 100 i Grunnloven er omdannet til spørsmål.


Bilde av Rosa Parks laget med en kombinasjon av trykk fra mimeograf-maskinen og maleri.


Bilder malt direkte på vegg.


Korridor med uskrevne ord.

Velkommen til utstilling!



5 kommentarer:

Marit sa...

Så spennende utstilling! Ytringsfriheten er en av de viktigste frihetene vi har her i landet. Veldig flott maleri som er malt rett på veggen.
Ha en fortsatt fin sommer!

Kleppanrova.com sa...

Skulle gjerne vært i Bergen å sett den, men det får jeg ikke til. Jeg skal til Vestlandet med ei venninne, men høyere opp, Bremanger og Selje og besøke venninner, gå skal kose oss. Gå på utstillinger, dra til Sunniva klosteret osv. Gleder meg . Ha en fortsatt god sommer Jorun :)

oddi sa...

Så spennende, både det å kunne følge prosessene og selve utstillingen.Retten til å ytre seg er grunnleggende for demokratiet. Og så håper jeg inderlig at vi klarer å bevare og verdsette den retten - og da tenker jeg spesielt på "nettrollene". Jeg tenker som så: jeg har ytringsfrihet, men ikke noe behov for/ønske om å såre. Det er også stor forskjell på "å sparke oppover"/være samfunnskritisk og personangrep. Ha en fortsatt fin sommer!

Tove Steinbo sa...

Kjempefin utstilling, og så bra at den har blitt forlenget.
Mer behøver jeg nesten ikke skrive, for jeg er så enig med det de andre har skrevet. Håper dere får mye besøk fremover. Alt godt ønskes av Tove/fargeneforteller.

Barwitzki sa...

Herlig! Jeg vil gjerne se utstillingen! Vi er alle så sultne, gjennom de mange månedene uten kultur og åndelig forfriskning ... vel, jeg leste mye.
Men ... i helgen var jeg i det slottet Pillnitz ... det var fantastisk.
Ha det gøy.
Masse snill hilser til deg.