KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

mandag 31. januar 2011

Paperspoon


Nå er performancefestivalen Never or Now historie og de fleste kunstnerne har dratt hjem. 
Alle, både publikum og deltakere var kjempefornøyd, stemningen var god alle dagene, og Agnes er utslitt, men lykkelig :)

Paperspoon made by Stephany Spindler


Vi har hatt tre kunstnere boende i hybelleiligheten vår,  Shannon Cochrane (Canada), Priya Mistry, Scotland og Stephanie Spindler, fra England.  Stephanie har blogget om festivalen,  http://nonfestival.wordpress.com/blog/
 Bilder fra festivalen ser du på hennes blogg. 
Jeg hadde ikke med kamera, for jeg ville se og oppleve direkte og ikke gjennom en linse.
Nå er det mange inntrykk å fordøye.




Stephanie bodde hos oss da hun var i Bergen for et par år siden også. Kjekt å ha plass til å innkvartere kunstnere :)
Sist hun var her snakket vi om hva hun jobber med. 
Da jeg fikk vite det, fant jeg fram en gammel skje jeg hadde liggende og spurte om hun kunne bruke den. Det kunne hun :)
Skjeen var i mønsteret "Flat rose", som jeg har en del av. Dette er et gammelt mønster som er laget i mange kvaliteter opp gjennom årene. Denne skjeen kjøpte jeg på et loppemarked og håpet jeg skulle få den blank og fin.
Men den viste seg å være så slitt at det tynne sølvlaget den hadde vært dekket med var nesten helt avslitt. Men det hadde ikke noe å si for det Stephanie skulle bruke den til.


Så nå kom hun altså med dette skjøre papiret hele veien til Bergen. Er det ikke nydelig? Hun lager papiret for hånd og tar avstøpninger av skjeer i alle slags former og fasonger. Papiret er så fint at det sarte mønsteret "Flat rose" altså synes helt tydelig i papiravstøpningen. Nå henger den på det rommet vi kaller kjøkkenstua og pynter opp.

7 kommentarer:

Kleppanrova.com sa...

Denne skjeen var praktfull. Man får lyst til å ta på den.
Så det var du som endte om med denne papirversjonen, det er jo mere spennende enn en plett skje.

og ellers gikk alt greit?

jeg har lest interjuet som stod om din datter (med bok) på bloggen til bokelskerinnen. Husker ikke helt nå om det var der, men linken ligger under kommentarer på innlegget av henne og boka hennes litt ned på siden her.

Trollmora sa...

Så nydelig den skjeen var da! Du har virkelig fått sjelelig påfyll i det siste må jeg si :)

Krusedull sa...

Så stilig! Den var kjempefin! : )
God kveld fra meg!

Anita Tørmoen sa...

Det var skikkelig fint:) Utrolig kreativt påfunn:)

giveto sa...

génial, j'adore!!
bonne soirée
véro

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...ja virkelig "pynt opp" skje...FLOTT!
Takk for hyggelig blogg som inspirerer
og gratulerer med datteren :)
...ha fortsatt en fin uke med klem fra Hanna

GundaM sa...

stilig ;) gleder meg til orange farger ;))))