KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

fredag 4. april 2014

HVA SIER DE JA TIL?




Jeg fortsetter med det som hele tiden har ligget som bakgrunn for brudeprosjektet mitt.
Hva sier hun ja til?
Vi vet at halvparten av alle ekteskap ender med skilsmisse.
Men at halvparten av dem som gifter seg unge, fortsetter å leve sammen hele livet er jo veldig bra!


Vi vet også at det foregår mye vold og trusler bak fine fasader. 
Vet hun hvem hun sier Ja til?
Dessverre kan drømmemannen i noen tilfeller forandre seg til en voldelig despot etter en tid. Marerittet starter etter bryllupet for noen.


Og for noen ender det tragisk når de vil ut av forholdet. Partneren takler ikke dette, og resultatet blir mord.

Vi vil helst tenke på bryllup som en romantisk og lykkelig begivenhet. Og det er det jo!
Men noen ganger fortsetter det ikke slik. Dette er dessverre en del av historien. Det må vi heller ikke glemme.

Likevel, de fleste samlivsbrudd er heldigvis ikke så dramatiske, og skyldes vel for det meste at man vokser fra hverandre, eller finner ut at man ikke var så like som man trodde, eller at man ikke har samme mål for veien videre i livet.

Ta vare på den du er glad i, og ta vare på deg selv!

Illustrasjonsbilder: Manipulert foto av Jorun Roaldseth. ©
Personene på bildene har ingenting med innholdet i teksten å gjøre!



9 kommentarer:

Kleppanrova.com sa...

Flott innlegg!
Ja, man kjenner noen ganger ikke sider ved den man gifter seg med.
Jeg har heldigvis vært gift med samme mann i 33år, det er jeg stolt over. Men så er han snill og god!

Ha en flott helg og uke.
Jeg skal til Amsterdam med elevene mine denne uka, så jeg håper på fint vær.

amo sin blogg sa...

Godt skrive og illustrert.
Det er iallfall bra at det i dag er muligheit for å trekke seg ut av eit ekteskap som ikkje er så bra.
Før i tida var det ikkje så enkelt verken økonomisk eller sosialt.

Fin laurdag og helg frå Anne-Mari

Unknown sa...

Så hyggelig at du fant bloggen min.
Spennende blogg du har også. Legger meg til som følger. Håper du vil trives på bloggen hos meg.
Ønsker deg ei god helg.
Hilsen Marit

AvMeg sa...

Det er sant. Vi viser oss jo alle fra vår beste side i starten, men så kommer hverdagene. Det er da vi få se hvordan vi kan utfylle hverandre og passe sammen.
Jeg har svart deg på spørsmålet på bloggen min :)

Fjordheim sa...

Ja det er dessverre alt for mange som ikke har det godt i ekteskapet.
En bør ikke forbli gift for enhver pris nei.
Selv giftet jeg meg med min kjære som 22 åring, og er om mulig,
enda mer glad i han i dag.
Så flott badet deres blir. Kjedelig at det skal ta så lang tid å få pusset det opp.
Ønsker deg en riktig god søndag :)

Bjørn Hølbakken sa...

Det finnes mye dritt rundt i de tusen hjem, dessverre.Et langt ekteskap er ikke det samme som et godt ekteskap. Men heldigvis finnes det også de som får ting til, uten at det går på bekostning av den ene eller den andre.

Likte godt de manipulerte brudebildene.:)

Bjørn

Bundingen sa...

Ord til ettertanke!Vi har lett for å tenke at slik vi har det, har alle det.
Bli gjerne med på blogglotteriet mitt!

Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Her har det skjedd nye ting siden sist. Nytt navn og greier. Det ble noe travelt her hos meg, hage og hus både her og der krever sitt:)
Herlig nytt bloggnavn - KK.
Flott innlegg i dag og herlige manipulert:) Tenker ofte på om det er noen jeg kjenner godt, som egentlig ikke har det så bra. Jeg er heldig, skjønner jeg. Vi kom sammen i russetiden og ble gift 5 år etter - og feirer 29 års bryllupsdag snart:) og har det sååå godt sammen:)

Så fint det blir på badet deres! Synd med alle ergrelsene det medfører. dumt det ofte er slik. Snart er det forhåpentligvis glemt når badet står ferdig og skinner.

Ha en fin dag!!

Gode klemmer

Eva sa...

Ser at du har skiftet navn på bloggen din. Flott.. Tror de aller fleste vet hva de sier ja til, men uheldigvis er det ikke alle det går bra for..

Selv har jeg snart vært gift i 38 år og vi har det fint. Har en veldig snill mann..

Ønsker deg en god påske!