KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

torsdag 30. mars 2023

SKIFERIE

 

På skitur i Fåvangfjellet  


 

Vi har hatt en deilig skiferie litt utenom sesongen mellom vinterferien og før påske. Vi dro til Glomstad Gjestehus på Tretten i Gudbrandsdalen. Der har vi vært før. Vi trives veldig godt på Glomstad, med utrolig hyggelig vertskap, fantastisk utsikt, stillhet og ro og kort vei til turterreng sommer og vinter, - og nærhet til favorittbyen Lillehammer.

Stillhet og ro fikk vi også i lettskyet vær, nysnø, nyoppkjørte løyper og passe bortover uten bratte bakker, slik jeg liker det når jeg går på ski.

Fantastiske løyper som vi hadde nesten for oss selv.

Nysnø på setervollen.

Er det en elg som har gått her?

Tor nyter utsikten

Haren har vært her før oss.

Vi fant oss noen graner vi kunne ha en pause ved.

Graner i sol som gjemmer seg bak lette skyer.

Nærbilde av gran. Jeg elsker norske graner -


- og fjellbjørk!

Takk for turen! 

Vi trodde vi skulle komme hjem til vår i Bergen, men dagen etter at vi kom hjem, snødde det igjen. Men våren er på vei, snøen forsvant fort:

Krokusen står i full blomst i vårt nabolag i Bergen.

Ønsker dere alle god påske!

5 kommentarer:

Marit sa...

Flotte bilder fra fjellet! Ja, sånne "trikkeskinner" er perfekte å følge når en bare vil gå på bortoverski.
Heldige deg som ikke har snø.

Ønsker deg en god påske!

Bundingen sa...

Herlig vinterferie! Det er et imponerende løypenett over hele landet. Det ser så kjekt ut. Koselig med vårblomster også. Vi tar det vi får, og her blir det nok snø. Men lange lyse dager får vi alle.

Klem Ingunn

Kleppanrova.com sa...

Ja, her føler du deg nok hjemme Jorun. Fantastisk flott!Det ser herlig ut.
Jeg har ikke kommet meg på ski i år og nå sitter jeg her. For to uker siden falt jeg på en issvul (første turen i år uten piggsko, skulle bare noen hundre meter ned i vegen) Det ble brudd i bekken/lårbein. Så jeg fikk operasjon, skruer og plate satt inn i kroppen. Det har vært forferdelig vond. jeg tar vanligvis ikke tabletter, men nå har jeg virkelig tatt masse smertestillende. Har tatt stingene i dag og føler meg allerede bedre (rent psykisk). Nå er det bare å trene opp beinet igjen. ÅÅÅ som jeg hater krykker, som aldri er der de skal være og faller i gulvet hele tiden. Men, jeg er positiv på at dette går bra tilslutt. Ha en fin Påske i Bergen :)

Tove Steinbo sa...

Så deilig ferie, med ganske så bra vær også. Jeg fikk veldig lyst til å gå på ski igjen. Dette er terreng som også passer meg!
Men som du har sett har vi vært på Sicilia, en reise som også anbefales på det varmeste!
Det har vært en merkelig vinter, kaldt/varmt, snø/regn - og glatt! Men våren vil nok komme. I dag er det strålende vær her i Oslo, men kaldt.
En god palmehelg ønskes av Tove/fargeneforteller

Barwitzki sa...

Når jeg ser så vakre bilder får jeg også lyst på ski... Jeg er vel litt av et vintermenneske :-)
Det er fantastisk at du kunne ta ferien mellom sesongene... hvile, avslapning... du kan se det på de vakre bildene dine. Takk. Jeg har masse glede å se.
Mange hilsener til deg fra Viola.
God påske for deg og dine.