KK (kvinner&kultur)

KK (kvinner&kultur)

lørdag 11. april 2015

NYTT GAMMELT BORD


Her er historien om mitt nye, gamle bord:

Det kule bordet og flørtesofaen

Jeg dumpet innom Fretex for noen uker siden. Det er ikke noe nytt. 
Det nye var at de hadde fått masse møbler siden sist jeg var innom. 
Øynene mine falt på et rundt bord med kuleføtter ( kan også leses som kule føtter :) 
"Det bordet hadde passet ypperlig foran flørtesofaen !" tenkte jeg, og var straks forelsket. 
Men så var det styret med å få det hjem. Dessuten, var det ikke litt dyrt? osv. osv. og så gikk jeg ut av butikken uten bord.


De kule bordbena

Vel hjemme så jeg på flørtesofaen at den tydelig ropte på det runde bordet som forhåpentligvis fremdeles stod på Fretex.
"Glem det!" sa jeg til meg selv.
Og jeg greide nesten å glemme det, for jeg hadde andre ting å tenke på.
 Et par uker senere var jeg i byen igjen, og bena mine bare gikk av seg selv inn på Fretex. 
Men, som jeg fryktet, det kule bordet var borte!

Det kule bordet står i "biblioteket"
Men, og her kommer det rare, for i går, da jeg igjen var innom Fretex, hva skuet mine øyne?!
Bordet! Det hadde vokst til det fineste møbel på jord i min fantasi i løpet av påsken, og der stod det, som om det aldri hadde vært borte!
Og nå kom ingen forstyrrende tanker. 
Jeg grep fatt i en ekspeditør, og spurte hvordan det kunne ha seg at bordet hadde vært borte, men så plutselig dukket opp igjen?
De hadde brukt det i klesavdelingen og lagt sokker på det, sa han.
"Men nå vil jeg ha det!" ropte jeg, "ikke selg det til noen andre!"
Nei, det skulle han ikke gjøre. Jeg kunne bare betale, skrive navn og telefonnummer på en lapp og hente det når det passet.
I dag ble altså bordet med hjem! :)


Et fint par

Jeg syns kulebordet og flørtesofaen er et fint par.
Og gamle som de er, hvem vet hva de har vært med på før min tid?
Hva tror du?

12 kommentarer:

Eva sa...

For en eventyrlig historie! Flørtesofa trengte bordet og de passer fint sammen! Nydelig rett og slett.

Godt at du fikk bordet hjem. Og det er nok mye historie bak.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hi, hi! Det kule bordet passet bare perfekt til flørtesofaen, så det er nesten nifst! Det var nok ment for deg, og historiene det tar med seg, må du nok bare forestille deg! I en leilighet jeg kjøpte for mange år siden, satte de tidlige eierne igjen mye rart, og bl.a. et liknende bord! Det malte jeg... I ettertid angrer jeg. Men skulle jeg komme over et slikt bord igjen, blir det med hjem! Gratulerer med Fretex-funnet ditt, og god helg! Klem Cathrine :-)

KKvinneblogger sa...

Cathrine: Jeg kommer ikke til å male bordet, det er helt sikkert!Treet er jo spesielt vakkert og skåret så årringene passer perfekt :)
Men bordplaten er litt stygg, så den må pusses og males.

Kleppanrova.com sa...


En herlig historie og det bordet passet jo perfekt og flott var det!

Det er merkelig det hender noen ganger at noe må en bare ha, for hjernen eller følelsene forteller at dette er det rette....kult!

amo sin blogg sa...

Dei to passa som hånd i hanske, det er sikkert.
Flott med slike gamle erværdige ting. Og ein kan
berre ane kva dei har opplevd ;)

God søndag frå Anne-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det bordet passade perfekt till din soffa, så fint det blev. Och att du skulle ha bordet var klart, även om det tog ett tag.
Kramar/AM

Haugefliden sa...

En herlig historie.
Så flott du har det.
Fruene liker slik flid!

Mormorfarmor Inger sa...

Så fantastisk flott bord som passa perfekt til flørtesofa! De to har endelig funnet hverandre igjen tror nå jeg ♥ Og tenker på all kjærligheten de har sett... men kanskje også litt svik, hvem vet?
God søndag og klem fra Inger :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så bra at du til slutt fekk kjøpe det!
Rett og slett perfekt :-)

Fin ny vårveke til deg!

Åshild sa...

Det er klart at dette bordet passet til sofaen. Flaks at du fant det.

Hos Jorunn sa...

Herlig historie, det var meningen at det bordet skulle være med deg hjem. Bordet er alldeles nydelig, så vakre detaljer. Jeg har sett lignende bord før og de kulebena har alltid fascinert meg! Gratulerer med et flott bord som passer perfekt til den fine flørtesofaen din. Ser for meg bordet har opplevd mange hyggelige stunder, gode samtaler og servering som kaffe/kaker, et glass likør/pjolter, kanskje et slag bridge :)

Ha en fin torsdag og en riktig god helg!
Klem

AvMeg sa...

Innom bloggen og fikk lest ditt morsomme innlegg i dag. Jeg elsker slike kvalitetsmøbler - det er helt sikkert verd hver krone. Det lages ikke slike møbler lengre, og i alle fall ikke til den prisen (selv om du syntes det var dyrt.)
Så bra at ingen hadde kjøpt det - det passet godt sammen med sofaen :)